خانه / دسته‌بندی نشده / 7 گام برای حفظ سلامتی بدن

7 گام برای حفظ سلامتی بدن

بدن شما یک چیز شگفت انگیز است و سلامتی آن به شما بستگی دارد که چگونه با بدن خود رفتار می کنید؛ اهمیت به سلامتی بدن میتواند باعث دوری از بیماری ها در زمان پیری و یا حتی افزایش عمر شود، اغلب آسيب ها و بيماري ها ناشي از عدم مراقبت از بدن هستند، در این مطلب به 7 نکته برای کمک به شما در حفظ سلامتی بدن به بهترین شکل ممکن اشاره شده است.

1. تغذیه مناسب داشته باشید
تغذیه مناسب بهترین راه برای اطمینان از این است که بدن شما مقدار کافی سوخت برای ادامه دادن دارد. همیشه تغذیه شما باید برای سلامتی در تعادل باشد، یکی بهترین راه ها برای حفظ سلامتی بدن، تمرکز بر روی غذاهای سالم و متنوع است که شما را تغذیه می‌کنند و نیازهای غذایی و کالری شما را تامین می‌کنند. سلامت جسمی شما، از جمله استخوان ها، ماهیچه ها و مفاصل، مراقبت و تغذیه عالی را به دنبال خود دارد.

2. روزانه ورزش کنید

بدن شما بسیار شبیه یک ماشین است و باید حرکت کند، ورزش، تناسب اندام و سلامت قلب را به شما هدیه میکند و همچنین مفاصل و استخوان های شما را نیز قوی نگه می دارد؛ همچنین ورزش کردن یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن استرس و هر گونه ضربه روحی یا احساسی است. فعالیت هایی که ضربان قلب شما را افزایش می دهند را انتخاب کنید، حتی اگر فقط 20 دقیقه پیاده روی باشد، پیاده روی روزانه در واقع یک راه عالی برای حفظ سلامت جسمی است و انجام نوعی ورزش رسمی حداقل ۳ بار در هفته، برای حفظ سلامت کلی شما مطلوب است.

3. مانند یک کودک بخوابید

کیفیت و کمیت خواب برای سلامتی شما بسیار مهم است چرا که بدن شما را از نو تولید می‌کند؛ اغلب بزرگسالان باید حداقل ۶ تا ۸ ساعت خواب خوب داشته باشند، سعی کنید از استفاده هر دستگاه سیار برای بیدار شدن دوری کنید، کامپیوتر خود را خاموش کنید و بعد از ۶ بعد از ظهر از غذاهای سنگین و غنی کافئین دوری کنید، خواندن یک کتاب یا گوش دادن به موسیقی آرام بخش به بدن شما کمک می‌کند تا برای خواب آماده شود، چای گیاهی مانند بابونه یا چای با اثر آرامش بخش نیز برای خواب مفید است.

4. کار هایی که از آنها لذت میبرید را انجام دهید

گاهی اوقات شما آن قدر در زندگی روزمره گرفتار می شوید که چیزی هایی که از آنها لذت می‌برید را فراموش میکنید زندگی در شرف تعادل است. همیشه در زندگی خود به دنبال چیزهایی باشید که شما را شاد می‌کنند. کار کردن و تفریح نکردن شما را در معرض خطر استرس و مشکلات سلامتی قرار دهد؛ زمانی را برای سرگرمی و بازی در زندگی تان پیدا کنید.

5. آب کافی بنوشید

بدن میتواند مدت زیادی را بدون غذا تحمل کند اما بدون آب خیر، تقریباً 75% از بدن انسان را آب تشکیل می دهد، و پایه ای برای فرآیندهای متابولیک، خون و مایعات گوارشی است و همچنین جزء اصلی در ماهیچه های چرب، چربی و استخوان است، به طور میانگین بدن هر انسان روزانه به 7 لیوان آب نیاز دارد.

6. انعطاف پذیر باشید

کشش یکی از کلیدی ترین ورزش ها و تمرینات است که انجام می‌دهید و در سلامتی شما خیلی مؤثر است، انعطاف‌پذیری به شما این امکان را می‌دهد که کارهای روز مره خود را بهتر انجام دهید سعی کنید عضلات، استخوان‌ها و مفاصل خود را انعطاف‌پذیر نگه دارید چرا که در سلامتی شما تأثیر قابل توجهی دارد.

7. به صدای بدن خود گوش دهید

علائم هشدار دهنده و درد های بدنتان را نادیده نگیرید. بدن شما از طریق سیگنال‌ها و نشانه‌ها به شکل فیزیکی، ذهنی یا عاطفی با شما صحبت می‌کند. گوش دادن به بدن به این معنی است که شما قادر به تشخیص زمانی هستید که احساس خوبی ندارید و قدم‌های لازم برای بهتر شدن خود بر می دارید. بسیاری از درد ها در بدن ما از عدم تعادل ماهیچه حاصل می‌شوند. در هنگام درد حرکات کششی انجام دهید، حتی اگر یک طرف از بدنتان درد میکند در هر دو طرف حرکات کششی را انجام دهید، هنگام انجام یک کشش، موقعیت مناسب، و وضعیت مناسب به کاهش تنش و افزایش تحرک کلی و به حداقل رساندن آسیب‌ها کمک می‌کند. تا قبل از رسیدن به نقطه‌ای از ناراحتی، تا حد ممکن حرکات کششی انجام دهید. کشش باید تنش را در طول زمان ایجاد کند و بعد از آن، درد تسکین یابد.

درباره ی حسین محمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code