خانه / تناسب اندام / تغذیه و سلامت / راه های لاغری و خلاص شدن از چاقی

راه های لاغری و خلاص شدن از چاقی

برای جلوگیری از چاقی هیچگاه دیر نیست. به دو صورت زیر می توانید از چاقی جلوگیری کنید:
۱ -تغذیه درمانی همراه با ورزش
۲ -دارو درمانی
كاهش وزن از طريق رژيم غذايي و ورزش بهترين و اصولي ترين روش براي كاهش وزن و داشتن وزن ايده آل است. در اين روش از يك رژيم غذايي برنامه ريزي شده كه در باال به آن اشاره شد، همراه با ورزش متعادل )مانند پياده روي( استفاده ميشود. در اين روش از مواد مغذي مورد نياز استفاده میشود و خطر سوء تغذيه وجود ندارد و از طرفي با ورزش مناسب روند كاهش وزن تسريع مي گردد. اين روش سالمت جسم و روح را به ارمغان مي آورد. بايد متوجه باشيد در طي رژيم برنامهريزي شده متخصصان تغذيه، عادت غذايي گذشته را ترك گوييد و به عادت غذايي جديد انس بگيريد، كه اين بهترين اصل در درمان چاقي است.

داروهای ضد چاقی چند دسته اند: داروهایی که جلوی جذب چربی ها را می گیرند؛ داروهایی که موجب افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن می شوند و داروهایی که موجب کاهش اشتها می گردند.

چگونه از شر اين چربي ها خالص شويم؟
يك شروع خوب براي اين كار، دقت در ميزان مصرف چربي ها و قندهاست. خيلي از افراد بر اين عقيده اند كه ما خيلي كم چربي مصرف مي كنيم ولي حقيقت امر اين است كه بدون اينكه خودشان احساس كنند، خيلي بيشتر از نيازشان چربي مصرف مي كنند. چون بسياري از چربي هاي دريافتي ما در غذا مخفي است و ما متوجه نمي شويم كه مقدار زيادي چربي مصرف كرده ايم.

مثال سس موجود در ساندويچ حداقل ۸ گرم چربي دارد يا يك مشت بادام زميني ۲۶ گرم چربي دارد و يا يك فنجان شير معمولي ۷ گرم چربي دارد. پس ما چربي را مصرف مي‌كنيم بدون آنكه خودمان متوجه شويم.
ولي منظور ما اين نيست كه شير و بادام زميني را كه داراي فوايد زيادي هستند، مصرف نكنيد. بلكه بايستي به مقدار كافي و الزم از اين دو ماده غذايي و ساير خوراكي ها دريافت كنيد. به اين صورت كه اگر در معرض چاقي هستيد از لبنيات كم چربي (حداقل 3 ليوان در روز) و نيز آجيل به مقدار حساب شده استفاده كنيد.

بیشتر بخوانید

گردآوری شده توسط مدلما

درباره ی مدلما

مدلما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مطلب پیشنهادی

راه های یک رژیم غذایی مناسب و لاغری

خصوصیات یک رژیم غذایی مناسب  مهم ترين ويژگيهایی كه يك رژيم غذايي بايد داشته باشد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code